Kurum Ä°çi Etki GiriÅŸimciliÄŸi
Hedef Kitle: GiriÅŸimcilik, etki ve sürdürülebilirlik dikeyinde kurum içi giriÅŸimcilik ve marka algısını geliÅŸtirmek isteyen kuruluÅŸlar.
​
Süre: 1 haftalık kamp
Amaç: Organizasyon sonunda etki giriÅŸim(lerinin) kurum içinde veya bağımsız olarak hayata geçirilmesi, Green Deal ve Net Zero hedefleri kapsamında kurum için deÄŸerlendirme yapılması.
Uygulama: Hibrit
Program Ä°çeriÄŸi:
1- Kurumsal Düzenden GiriÅŸimciliÄŸe
Kurumsal düzenden giriÅŸimciliÄŸe geçiÅŸ için kurumsal düzenle paralellikleri ve farklılaÅŸmaları, olası çatışma noktalarını ve çözümlemelerini görür. Gerçek hayattaki giriÅŸimcilerden giriÅŸimciliÄŸin yapı taÅŸlarını öÄŸrenir.
​
2- Ä°ÅŸ Modeli Kanvas
Katılımcılar bu modülde iÅŸ modeli kanvasının ne olduÄŸunu, fikirlerini nasıl bir temele oturtmaları gerektiÄŸini öÄŸrenir ve iÅŸ modeli kanvası üzerinde vaka çalışması (Case Study) gerçekleÅŸtirir.
​
3- Girişimini Batırmanın 21 Yolu
Bu modülde tecrübeli giriÅŸimcilerin yaÅŸadığı baÅŸarısızlık hikayeleri anlatılır.
4- Etki Ä°ÅŸ Modelleri
Sürdürülebilir kalkınma amaçları hakkında bilgilendirme alır. SKAlardan biri veya daha fazlasını temel alan etki iÅŸ modellerini tanıtır. Green Deal ve Net Zero hedefi dikeyindeki fırsatlar hizmet verilen kuruma göre özelleÅŸtirilerek deÄŸerlendirir.
​
5- Ölçülebilir Etki
GiriÅŸimin Iris ve diÄŸer standartlara göre iÅŸ modelinin etkisini rakamsallaÅŸtırır, anahtar performans indikatörlerini oluÅŸturur, karbon ayak izi dahil net zero dikeyinde hem giriÅŸim hem kurum için deÄŸerlendirmesini yapar.
6- MüÅŸteriyi Anlamak
Bu modülde, bir giriÅŸimin en önemli yapı taşı olan müÅŸterinin detaylarına
inerek müÅŸteriyi anlamak, kullanıcıya ulaÅŸmak konuları ele alınır. Modül
sonunda giriÅŸimcilerle “Kullanıcı Empati Haritası” kullanılarak vaka çalışması (Case Study) gerçekleÅŸtirilir.
​
7- Hangi Problem? Hangi Çözüm?
Bu modülde, giriÅŸimcilerin en önemli adımlarından biri olan sorunları tanıma ve bu sorunlara uygun çözümler üretme konuları ele alınır. Katılımcılar, problem tespiti yapma becerileri kazanarak iÅŸ fikirlerini sorunları çözmeye
yönlendirilirler.
​
8- GiriÅŸimler için Gelir Modeli ve Finans
Bu modülde, giriÅŸimciler temel finansal raporları anlama, bütçe oluÅŸturma ve nakit akış yönetimini ve gelir modellerini öÄŸrenirler.
​
9- GiriÅŸimler için Pazarlama
Bu modülde giriÅŸimciler, pazarlama planı hazırlamanın temel adımlarını ve stratejilerini öÄŸrenirler. Hedef kitleyi belirleme, rekabet analizi, ürün
konumlandırma ve pazarlama taktiklerinin geliştirilmesi gibi konuları
öÄŸrenirler. Etki pazarlaması üstüne vaka çalışmaları gerçekleÅŸtirilir.
10- Yatırımcı Sunumu
Bu bölüm, giriÅŸimcilerin etkili yatırımcı sunumları hazırlamalarını öÄŸretir.
Sunum stratejileri, içerik hazırlığı, sunum teknikleri ve yatırımcıları ikna etme becerileri gibi konular bu modülün içeriÄŸini oluÅŸturur. Katılımcılar, potansiyel yatırımcıları etkilemek için etkili sunumlar hazırlama konusunda yetenek kazanırlar.
11- Demo-Day